Ekonomi

Apple iPhone teslimat süreleriyle ilgili endişeler abartılı mı? Bernstein değerlendiriyor

Apple’ın (NASDAQ:AAPL) yeni piyasaya sürülen iPhone’ları için teslimat sürelerinin zayıflaması ve potansiyel olarak azalan sipariş hacimleri konusunda yatırımcılar endişelerini dile getiriyor.
Bernstein analistlerine göre, iPhone teslimat süreleri hem talep hem de arz fonksiyonudur. Raporların, hem iPhone 16 temel hem de Pro modellerinin üretim artışının “bu yıl nispeten normal/güçlü olması gerektiğini” gösterdiğini belirtiyorlar.
Analistler ayrıca, iPhone mevsimselliğinin kısmen Apple Intelligence’ın gecikmeli lansmanından etkilenebileceğini söyledi.
“Apple’ın reklam faaliyetlerinin, yapay zeka özellikleri piyasaya sürüldükçe önemli ölçüde artacağını tahmin ediyoruz. Bu durum, iPhone 16 için biraz farklı bir mevsimselliğe (başlangıçta daha zayıf talep dahil) yol açabilir,” diye yazdılar Çarşamba günkü notlarında.
Tarihsel olarak, ilk iPhone teslimat süreleri ürün döngüsünün gücüyle sınırlı bir korelasyon göstermiştir.
Bernstein, mevcut teslimat sürelerinin, nispeten durgun olan son üç iPhone döngüsünden önemli ölçüde farklı olmadığını, hatta iPhone 12, iPhone X ve iPhone 6 gibi güçlü döngülerin bile önemli ölçüde daha uzun teslimat süreleri görmediğini vurguluyor.
Ayrıca, yatırım firması, Apple’ın genellikle 1 Kasım civarında düzenlenen 4. çeyrek konferans görüşmesinde iPhone’un ilk lansman gücüne ilişkin niteliksel karakterizasyonunun da döngü gücünü ölçmede yardımcı olmadığına işaret ediyor.
Ancak belki de en önemli gözlem, teknoloji devinin Aralık çeyreği için verdiği rehberliğin “tarihsel olarak iPhone döngülerinin gücüyle iyi bir korelasyon göstermediği” yönünde, diye belirtti analistler.
“Bunun, Apple’ın 4. çeyrek sonuçlarını açıklarken bir iPhone döngüsünün gücünü ölçme konusunda güvensiz olmasından mı, yoksa şirketin bu tür bilgileri iletmeyi tercih etmemesinden mi kaynaklandığı belirsiz,” diye açıkladı analistler.
Genel olarak, Bernstein ekibi iPhone 16 döngüsünün gücünü ölçmek için henüz çok erken olduğuna inanıyor.
Analistler, Apple’ın altı hafta sonraki kazanç görüşmesinde bile şirketin kesin bir yorum veya rehberlik sağlamasının pek olası olmadığını söyledi. Önemli tedarik zinciri verileri genellikle Kasım ortasından sonuna veya Aralık başında ortaya çıkar ve talep kalıpları Apple Intelligence’ın kademeli olarak piyasaya sürülmesinden etkilenebilir.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

bahcelievlerhaber.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort